and on Thursday & Friday..


i torsdagsmorse försov jag mig. hade vaknat av väckarklockan. men somnade lika snabbt om igen. vaknade till lite senare av att snoret rann. kollade klockan och HOPPADE UPP! jalla jalla och sprang till tåget. konstigt nog var jag framme tio minuter tidigare än vad jag brukar vara.

stod ensam i mörkret vid östra station och väntade på tåget. det skulle komma om tjugo minuter. (what..?) slog en pling till N. han svarade sitt namn, och jag sa "godmorgon" och ännu gladare svarade han tillbaka; "godmorgon!" han satt i bilen med sin kompis och dess mamma. han skulle ringa upp när han var på tbanan. han ringde några minuter senare.

vi pratade hela vägen till våra jobb. jag var framme en minut innan. men jag kunde inte få tyst på honom. jag hörde vad han sa, men jag lyssnade inte. försökte verkligen säga hejdå men han pratade och pratade. han är så rolig. sen fick jag avbryta honom för jag hade plingat på dörren och familjen hade öppnat. haha. vi sa godmorgon båda två, fast till människor vi precis träffat. jag slängde fram ett snabbt, "ska vi höras senare istället?" ja. puss. puss.

jobbade i tio timmar. alexandra var sjuk, så hon sov. mest hela dagen. tyckte så synd om henne. man såg hur ynklig hon var och att hon saknade sin mamma. jag gick och hämtade en glass till henne. då blev hon lite glad. hon hade ju feber. då är glass bäst.

var hemma igen vid halv åtta am. och då fick jag texasmat av mamma. håkan och mamma åt i köket, jag var osocial och åt framför datorn. en halvtimme senare var linda och malin i hornstull. vi gick och hyrde en film (som var på franska!), linda och malin köpte med sig texasmat och en timme senare var vi hemma hos linda.

vår filmkväll 1. franska filmen. 2. 10 things i hate about you. 3. borat. klockan halv 4 pm. gick vi och sov. första gången på länge vi sov alla tre i samma säng. malin sa att jag hade hostat hela natten och linda hade gnisslat tänder, så hon kunde inte sova. muhaa.

idag har vi åkt fram och tillbaka över hela stockholm. först hornstull,
sedan kungsholmen, därefter city, det blev sen slussen/södermalm och efter det tillbaka till kungsholmen igen och sen åkte vi till liljeholmen. ja. 5 timmar senare och vi sa adjö till varandra.

vi hann med, en fotografering i studio, shopping - kläder, skor och laptop. besök på en klink och sedan kaffe take away och sist middag. jag är faktiskt helt slut nu. det kryper i benen. och jag vill ligga i min säng och pilla på min nya laptop. ♥

ps. ted och jag har snackat på msn i några timmar nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0