After he's been hooked, I'll play the one that's on his heart.


äh. hej. jag har åkt mycket kommunalt i helgen. mer än 10 mil har jag åkt..
i lördags åkte vi till södertälje, idag åkte jag till norrtälje. fram och tillbaka från södertälje plus fram och tillbaka från norrtälje, blir ju 20 mil. ojdå..

jaiallafall. i lördags mötte jag kamilla i hornstull, vi partade på en varsin cigg i kylan, sedan klev vi på tbanan och väntade in linda i liljeholmen. tillsammans tog vi tbanan till fittja, där vi tog bussen till södertälje. i centrum sprang vi in på pressbyrån för att köpa cigg till malin, sedan fick vi springa för att hinna med nästa buss upp till malin på kullen.

när vi kom till lägenheten var redan lina, rebecca och sofia där. efter en stund kom också sofia2 och hanna. malins mamma hade gjort en (okej, tre stycken) jättegod(a) paj(er). 1,5 paj gick åt till alla. men efter ett tag låste jag, kamilla och linda in oss i köket. jag och kamilla tjuvåt mera paj. så god var den! :) haha tjockis-beteende!

det blev som vanligt bråttom att
komma ner till centralen för att ta pendeln tillbaka till stockholm igen. jag hade haft en irriterande huvudvärk från fredagkväll till nu lördagkväll så jag ville mest hem. men flickorna vägrade släppa iväg mig. jag skulle med ut. efter 3 timmar fick jag inte heller gå, men jag gick. 7 minuter senare var jag hemma i min säng.

söndag.
mamma försökte väcka mig runt 10-11 tiden. men jag var död. vaknade inte föräns 13.12. och precis då skickade christin sms. "Vakna sa jag! Vi ska åka pulka nu! Ted väntar ;)" det var bara att kliva upp med min dumma huvudvärk och klä på mig. fick i mig lite kaffe och tog tbanan för att ta bussen. hann precis med 14.35-bussen. en timme senare var jag i norrtälje. då var det mörkt, kallt och nästintill storm. christin kom och hämtade mig med lilla lupon.

N ringde.. jag blev ganska lagom förvånad.

efter några timmar, när christin, jonas och albin skulle åka och käka söndagsmiddagen hos mormor & morfar, gick jag och mamma ner till bussterminalen och tog bussen hem igen. mamma ville inte sitta bredvid mig på bussen. så jag tog smygkort på henne.

nu har jag lite mindre ont i huvudet. och kamilla hänger i öronen på mig. (headset)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0