I'll kiss you from your feet to where your head begins!

malin ringde mig under fredagsnatten efter jag kommit hem från klubben. det var inte min jacka som blev uttagen ur garderoben. det var malins jacka. kaos. inte föräns vid 06 kunde jag somna på riktigt. men redan klockan 11 väckte mamma mig. uuu. jag, mamma och lisa käkade frukost tillsammans. lisa åkte sedan och jobbade. jag och mamma fick skjuts av mammas pojkvän till tekniska och där tog vi bussen till norrtälje!

i norrtälje gick vi in på pressbyrån och köpte nygräddade bullar till jonas & christin. sen knatade vi hem till dem. men då var bara jonas hemma. haha, och han hade kokat kaffe till oss. även fast han aldrig druckit kaffe i hela sitt liv och vägrar dricka det. vi började fika innan christin och albin kom hem igen.

jag och christin satte på en kanna kaffe till. jag fick måla christins naglar (eftersom hon skulle ha tjejmiddag) och gick ut en stund på balkongen, medans pappa sov i soffan och farmor matade och bar runt på lille argbin. albin har blivit så stor redan. stora pojken! ♥
några timmar senare när det redan blivit mörkt och allt, så var jag och mamma på väg igenom norrtäljes centrum, till busshållplatsen. det var himla fint och mysigt där. fick nästan lust att flytta upp och bo där. men skulle säkert tröttna och längta tillbaka till "stockholm".
när jag satt på bussen hem, ringde malin. hon berättade lite om natten och att hon var på väg upp till stan igen för att fixa med jackan. så jag sa att jag kunde hänga med. bara jag fick åka hem och käka middag först. det fick jag! :) ja. runt 20 mötte jag linda och malin och vi tog bussen till klubben. men det var inge vidare svar vi fick av garderobiären.

malin och linda var hungriga, så vi svängde förbi texas och tog med maten upp till mig. men sen packade vi ner oss till tunnelbanan för att åka hem till linda och kolla på tomten är far till alla barnen. det gjorde vi. men malin och linda somnade i soffan. sen skickade jag in de i sovrummet och la mig i soffan för att sova.

men kattskrället elsa väckte mig hela natten. jag var lite rädd där ett tag. hon var helt vild. så vid 04 kunde jag inte somna om, då satte jag mig upp och käkade bilar. sen kom elsa igen och började bråka med gardinen. gaaah. låt mig sova! nästa gång hon störde ordentligt var när hon hade ner krukan från fönsterbrädet. oj, vad jag hoppade till. hjärtattack.

ja, så nu imorse (läs; söndag) klädde jag bara på mig och var sedan tvungen att gå till bussen. åkte hem och hämtade pappas present och när jag satt på tåget till täby kändes det som klockan var runt 21-22. men den var bara 13.30. kändes verkligen jättekonstigt! men det var trevligt hemma hos pappa. jättegod mat, jättemysigt med personerna jag tycker om.

nu måste jag verkligen tvätta bort smink och göra mig redo för att somna om igen. (har börjat få sömnproblem. i hate it!) imorgon blir det ingen sovmorgon. äntligen ska jag få träffa min favoritfamilj i jobbet. 11 timmar lång arbetsdag imorgon!

ps. när jag pratade med N idag, kändes det som att livet blev lite enklare. jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0