I'm feeling lucky, smiling hand in hand.

love is all around me.
detta halsband fick jag av jacob. så fint! :)
i fredags var jag väldigt nära på att försova mig. men jag vaknade till av mig själv och gjorde mig klar för jobbpasset. åkte till djursholm och myste in mig hos alla barnen. mamman åkte iväg på lunch med sina vänninor. michaela sov i barnvagnen, jacob somnade i soffan till "hitta nemo". jag, alex och hennes kompis astrid la pärlplattor.

alex - jag vill inte vara med dig. jag vill vara med min barnflicka.
astrid - varför vill du vara med henne och inte med mig?
alex - för jag tycker om henne..

jag tyckte det var hur gulligt som helst. men jag var ju tvugnen att var snäll mot astrid, så jag försökte få de att glömma mig och leka som med varandra igen. pedagogiskt, va? :)

på vägen till R-banan regnade det, igen. som tur var, var jag bara på väg hem. direkt hem för att byta om och sedan åka till liljeholmen för att möta malin och handla bag in the box på systemet. sedan tog vi T-banan till kamillas mami. vi fyra plus 3 till skulle käka middag tillsammans. malin läste cosmopolitan, jag och kamilla fixade till maten.
när de där "plus 3 till" hade åkt så satt jag, malin och kamilla i köket och klunkade vårt vin. och rökte cigaretter och snackade skit. vid halv midnatt, ringde N mig. jag började direkt att skaka lite lätt. iaf händerna och rösten. men jag försökte låta lite cool. (hahahah, det gick ju bra!) det första han säger är; "du ringde inte igår!" sen frågade han om han fick sova hos mig... (punkt, punkt, punkt..!) jag blev chockad, överlycklig och stressad.

jag, kamilla och malin blev strax därefter hämtade av jeppe och avsläppta utanför mig, minus kamilla som åkte med de. jag och malin gick ner till tanto (eftersom vi inte orkade gå hem innan kl.1) vi satt och pratade jättelänge. det var skönt. jag skickade iväg ett sms och frågade N om han skulle komma eller inte. (han skulle ut och festa med sina kompisar.) efter ganska mycket prat på parkbänken, gick vi till sleven och köpte dricka och calzone att dela på.

vi satt utanför porten och pratade ännu mera. och jossan ringde.
(och här är mina nya skor...<3)
när klockan var över halv3, gick vi upp till lägenheten för att värma oss. det började bli riktigt kallt ute. innan 3 låg vi i sängen och var på väg att somna. då ringde N.. men jag svarade inte. jag dissade honom? jag försökte ringa honom idag vid 16. men han svarade inte. och har inte ringt upp. han skulle iof bort idag. så vet inte om han är upptagen, eller om han är en surskalle för att jag "dissade".

ps. jag blev så glad efter att N ringde första gången. för kamilla och malin såg hur glad jag blev. och då blev de glada. och då blev jag ännu mer glad. jag har så söta vänner. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0