han föddes den: tjugotredje september, tvåtusenåtta.

mamma ringde mig klockan 09.40 imorse och berättade att jag blivit faster. miih. från att ha legat och dragit sig i sängen och inte velat gå upp, till att bli klarvacken och hoppa upp! sen har jag varit igång hela dagen och allt har kretsat kring honom. det lilla livet - som ännu inte har något namn. hans mamma christin, kallar honom grodan :)

jag ställde mig i köket och lagade pannkakor och packade en liten matsäck till den nyblivna mamman. gjorde mig klar och mötte upp grodans farfar, farmor och andra faster utanför danderydssjukhus. vi var där vid 13-tiden. men då fick vi inte träffa den nya familjen. besökstiden var mellan 18-19. så farfar&farmor och fastrarna drog en lunch tillsammans. då kom pappa jonas ner och hälsade på oss. han fick christins matsäck och gick tillbaka upp till sin lilla son igen.
efter lunchen, åkte jag och faster lisa in till stan och köpte nya kläder och ett gossedjur till vår brorson. det blev en grön dinosaurie. den var så mjuk :) lisa följde sedan med mig till vasastan och hjälpte mig att hämta isak på dagis. vi gick alla tre till parken och lekte lite. efter parken åkte lisa hem. isak och jag gick upp till lägenheten och ritade fina teckningar. haha, jättefina.

efter middagen kramades jag och isak hejdå, och så sprang jag till tunnelbanan och skyndade mig till danderydssjukhus igen. där farmor och farfar och andra faster stod och väntade på mig. vi gick upp och fick äntligen träffa vår nya lilla familjemedlem. för underbart söt är han. på riktigt. alla bebisar är inte söta. men han är det. så söt. 


snacka om att han kommer bli bortskämd! efter att besökstiden gått ut och vi stannat en halvtimme för mycket, kramades vi hejdå och fick slita oss från den lilla bebisen..

jag älskar honom massa, redan! :)




vi gick till mörby centrum för att käka sushi tillsammans. jag ville inte ha något. för jag hade ju ätit fiskbullar i hummersås och makaroner med isak. haha. gourmémiddag. och nu är jag hemma. ska sminka av mig och krypa till kojs nu. tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0