Black velvet and that little boy's smile!

jag och lisa passade abbi i torsdags. älskar den jävla ungen! ;)

i fredags hade jag och lisa tvättstugan. k-a-o-s. jag har aldrig varit med en hungrigare tvättmaskin. vi hade bara solo-strumpor när vi var klara. vafan! på kvällen åkte vi till söder. vi somnade helt utmattade och vaknade till doften av kaffe. christin, jonas och albin joinade oss senare. vid 18.30 satt vi på finrestaurang med varsitt glas vitt.

efter middagen somnade abbi och jonas, och mamma. jag och lisa väntade på christin. när hon gjorde något i hytten. vi roade oss med att ta kort på oss och leta efter folk.

det ar väldigt folktomt i korridoren. förutom en man. lisa gillade det.
vi tre gick sedan iväg och drack drinkar. och lyssnade på människor som sjöng karaoke. och folk som pruttade i tomma toalettbås. sa åt störiga barn; "kan ni gå härifrån?!" råkade kasta ur sig lite för höga förolämpningar. blev uppraggad av en man med för hemsk andedräkt. plus att han skrämde livet ur mig det första han gjorde. uyäck. rysningar.

på söndagen anlände vi till stockholm igen vid halv 4. när alla skulle av båten, tappade en onykter man sitt flak öl, rakt ner i trappan, och ölen i sin tur trillade ner mellan trappstegen och kunde hamnat i någons huvud. tur nog hände inget. precis utanför entrén tappar en ung berusad tjej, sin kasse med 6 vinflaskor. samtliga går sönder och marken blir vinröd.

en extremt alkoholiserad man närmar sig abbi när vi står vid entrén. abbi är i jonas famn. jonas blir förbannad på mannen och armbågar honom. inte hårt, men som "back off" jag blev stolt :) mannen hade en sönderskuren tumme och blödde ner hela skjortan. blä.
jag och lisa hann inte ens komma hem. vi blev direktbjudna hem till lill-kristin. på middag och wipeout. och vi drack öl. sen blev alla vi tre bjudna över till morbror på efterrätt och sällskapsspel. vi gosade med hundvalparna. åt fruktsallad med vaniljglass och vispgrädde. samt kaffe & te. spelade pictonary. lisa, kristin & emma - mot - mig & björn. jag och björn vann inte. haha. men gud, vad kul det var!

i måndags spelade vi twister på vardagsrumsgolvet och åt pannkakor med glass och strössel.
i tisdags hade jag gråtkalas och jobbade. hade tjejmiddag på kvällen och somnade med min nya pocketbok och fina drömmar.

idag är det onsdag och jag sitter i en lägenhet i vasastan med en sovande isak i rummet bredvid. vi var utelåsta i 2 timmar idag. tills föräldrarna kom hem i taxi för att låsa upp dörren och ge oss mat. sedan for de iväg igen. haha :) nu ska jag packa ner Tiny (den lilla till höger). jag längtar efter att få krypa ner i min säng. i love having you in my bed.

GRATTIS PÅ 20+ DAGEN, SVÄGERSKAN! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0