I hope my boyfriend don't mind.

förra onsdagen när jag nattvaktade isak, så fick jag höra ett och annat gott ord av föräldrarna när de kom hem från sin mysiga night out. jag hade berättat om mina planer som au-pair i USA och de kände människor där. de vill hjälpa till med familj osv. de sa att de kunde rekommendera mig och att de hade massa bra saker att säga om mig. (ingenting är ju säkert på hur allt blir.. men bara att de erbjuder sig.) helt underbara!

dessutom fick jag behålla deras hemnycklar.. herregud. de litar verkligen på mig!

på långfredagen, var jag uppe i norrtälje och firade christin, med hennes tjejkompisar. jag gillade verkligen christins fru, katrin. och att hon försökte para ihop mig med sin bästa vän patrik. haha. eftersom lilla christin skvallrat om mina "osvenska" killar. haha. "du ska ha en svensk kille.. patrik är världens snällaste!" :)

i måndags hade vi mys hemma hos mamma. vi åt en annandag-påsk lunch/middag. gick på promenad och hade trevligt. albin har blivit stora killen. går gör han också. inte själv. men han går. och jag trivs när alla vi umgås. vi fem och albin. ♥

det var massa jobb i tisdags. först på kontoret. då jag fick höra att jag var präktig? jag har alltid tyckt att präktig varit ett negativt-klangande ord. men så slog jag upp det. det var inte så pjåkigt. det var helt förträffligt ;)
killarna fredde & anders was there. jag älskar när de är där. deras ironi och deras jargong. jag önskar att jag fick vara deras prao och hänga med de hela dagarna. fan vad man garvar när de är i närheten. anders berättade en rejält hemsk händelse om en mamma och baby på ikea.

direkt från kontoret till vasastan åkte jag och passade isak.
jag gav isak en present. 3 dvd-filmer. bl.a en piff & puff film. gud, vad glad han blev. haha. men han kan inte uttala piff & puff. så det blev. pipp & puss. efter det, hem! och då blev det en middag tillsammans med anna och lisa. plus popcorn och guitar hero.
jag hatar vår granne KENT. haha!

idag var jag med isak också. vi var ute i solen och letade pinnar. hängde i lekparken och sprang omkring. isak hittade en pytteliten hund i koppel och sprang fram. och jag efter. tanten var trevlig och kallade mig "mamma" ett flertal gånger. jag orkar liksom inte rätta folk längre - att jag inte är isaks mamma. när han ropar på mig, ropar han; "mamma nis!" så jag kan ju förstå att folk tror att jag är hans mamma.. haha.
isaks föräldrar kom hem med en flaska champagne till mig. så fina. men det är inte över. vi ska träffas mera. som de sa; "vi vill jättegärna att du kommer och hälsar på, eftersom du betyder så mycket för isak. han tycker verkligen om dig. och vi är ju kompisar." AAGH. gör det svårare bara! och kramkalas till höger och vänster. snyft.

till middag blev det texas med mamma och syster. otto was there. gulliga otto. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0