Friendship is not a big thing - it's a million little things.

09 - 27 feb.

i fredagsmorse gick jag upp 06.23. kokade kaffe, svirade om från PJ till kläderna och slängde på lite makeup. steg i skorna och halkade till bussen. bussen kom precis när jag kom fram, hoppade på och gled ner till pendeln. anlände till förskolan lagom i tid och började pedagogisera. efter 6,5 timme slutade jag. gick lite på övertid eftersom en pedagog var tvungen att skita och vi var för få personal utomhus. så jag fick stå kvar på gården och passa ungarna medans hon gjorde sitt inomhus. sen gick jag.


mötte min lillasyster inne på gina trciot på götgatan och hon köpte lördagens partyoutfit. hon köpte en café latte till mig efteråt och vi promenerade till södra, så jag kunde ta pendeln hem och hon bussen till hornstull. jag mötte malin i centrum, vi kirrade alkohol och mat och gick hem.


vi skulle ha käkat middag här hemma, med kamilla. men planerna blev ändrade. så istället sprang vi runt i lägenheten och svor om att vi inte hade några kläder. tillslut kom vi iväg, efter mycket om och men. och väldigt sena. vi var inte hemma hos kamilla förän vid 21.30-tiden. haha. vi slängde i oss middagen, tog några snabba drinkar och åkte sedan.


Skanstull, imperiet och träffade kamillas storasyster ziba och hennes kompisar. vid 01 tog vi en taxi ut till sunkiberg. vi skulle till garbo. Eeeh. vi kom inte in. hahaha. så vi gick till en lägenhet i närheten och drack vidare. sen kom han som ägde lägenheten med två killkompisar. diskutioner och ett antal drinkar och rökstunder, så var malin rejält tankad. vid fyra-snåret tog jag malin under armen och försökte dra med henne till tunnelbanan. det tog bara 2,5 timme att komma hem.

jag vet att jag sa; "tack för att du kom." till busschauffören. och malin svara; "det är hans jobb!" och att min väckarklocka ringde när jag skulle gå och lägga mig. alltså, 06.23.


09 - 28 feb.

vaknade vid 13 (önskar jag hade kunnat sova längre.) och hade ett rejält tungt huvud. haha, malin mådde nog ännu sämre. när jag skulle ta en smörgås, öppnar jag smörpaketet och ser att NÅGON har hyvlat ostskivor och lagt över smöret i smörpaketet.... HAHAHAHAHAHAHA. vem fan trodde att smörpaketet var en smörgås imorse när hon skulle göra en macka till fyllekäk.. haha. M...!


igår var vi bara hemma med potatisgratäng, kyckling & majskolvar till middag. ostbollar, godis & läsk framför tvn. det blev en tidig kväll. skönt för en sliten flicka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0