but this don't even feel like falling.

fredag 15/05/09.
jag gick upp någongång mellan 06:37 och 06:49. för min bror brukar alltid ringa vid 06:50 och säga att vi kan komma ner och hämta abbi. men han ringde inte. vid 07 började jag bli ganska orolig. när jag precis tänkte ringa honom, ringde han.. phew. det var en söt abbi som anlände. roligt att han hade sin tshirt med texten; "min morbror är snällast i världen." nu är det ju så att abbis faster är snällast i världen. haha :)
kristin ringde och behövde hjälp, eftersom hon var hundvakt åt 2 doggisar. lisa var upptagen med tvättstugan och abbi behövde sova. så vi kånkade ner barnvagnen och allt igen. jag och kristin gick en söt runda, svängde förbi fontänen. solade lite. jag sprang in i centrum och handlade 6 liter vin. tur att jag hade vagnen. hade aldrig orkat bära annars. jag köpte med mig en varsin chailatte till mig och krippet. så god.
krippet och kiara går runt fontänen.

denice och oskar. (han skulle sitta i knä hela tiden!)

albin håller oskars koppel. så gulligt!
vi hann knappt hem igen, innan vi sprang ner till bussen vid motorvägen och åkte in till östra. vi gick i samlade trupp (NOT. jag gick typ 3 meter framför - eftersom jag var stressad och ville inte komma försent.) men alla fick en pratstund med voulla och hon hälsade på hund och bebis. sen satte hon saxar i huvudet på mig. 1,5 timme var jag klar.. och korthårig! gash!

SJUUUUUUUUKT KOOOORT. jag dog.

när jag gick därifrån var jag nästintill hysterisk. KORT OCH LJUST. jag var dum nog att ringa N. jag pratade i 130 och skrattet lät panikslaget. haha. han försökte övertala mig att det inte alls är speciellt kort. och att jag kommer vänja mig. bla bla bla. "jag vill inte vänja mig!!" det bröts när jag knatade ner i tbanan. tur det, han började prata om mat igen... haha. vet ingen som älskar mat så mycket som han. han ringde upp när jag var på tåget, men hörde inte då. så jag ringde upp när jag kom ur tbanan. då svarade inte han. men så ringde han upp. bolaget skulle han till. been there, done that! ;)

ringde till lisa när jag var klar och på väg hem. de var i då centrum med abbi. lisa köpte tröstgodis till mig. HAHAHA. eftersom hon trodde jag grät i telefonen, när jag egentligen skrattade för jag skämdes så mycket. haha.  jag var verkligen upprörd över mitt hår. det första jag gjorde när jag kom hem var att platta det. då blev det rockigare och fan så coolare än töntföningen voulla gjorde. haha! sen bråkade jag med boxen för att få ut lite vin. gott med vin. vi käkade middag på balkongen och klunkade vin. helt plötsligt fick jag världens menskramper. trodde jag skulle dö. det gjorde jag inte. jag däckade istället av utmattning.

var nog lika bra det. för på lördagmorgonen 16/05/09. ringde morbror och frågade om jag kunde passa hans två vovvar. jag sa, ja. krippet som lämnat prylar här dagen innan skulle komma förbi och hämta de, men fastnade med hundarna. så hon erbjöd sig att gå på promenad med mig. vi mötte sedan elin vid tibblehallen och drack sedan kaffe vid fontänen. hejade på sean men inte på christofer. (ville inte skrika över halva centrum.. han hade dessutom en söt brunett på armen! ;))

men efter en stund var det bara att knata hem, för christin och abbi var på väg ner. strax därefter kom morbror och hämtade hundarna och christin och jag drack vårt vin, som övergick till groggar. med medhörande snack.. vilket jag ville skulle fortsätta hela natten. men bror kom, och ville åka hem. så... men vi hann ju med några timmar.
våra grogg-sugrör & favoritdrinkar.
söndagssol 17/05/09 och norges nationaldag började på balkongen. men helt plötsligt plingade det på dörren. lite oväntat besök är ju alltid roligt. roligare var det när min morbror berättar att han har låst sig ute. hahaha.

jag tänkte att jag skulle ge mig ut på en promenad. men jag klippte sönder blåsan på stortån förut. den var liksom mitt på toppen av tån. det gör ont. vill inte klämma på mig skor.. ush. och solen är borta. :( äsh. vafan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0