Christmas eve.

började dagen med en promenad och sprang på halva familjen nyberg. mamma kom och vi drack kaffe vid 11. tog oss ner till centrum och shoppade lite julklappar och handlade massa mat. när vi kom hem hoppade jag in i duschen. hann inte mer än klä på mig innan jonas ringde och bad mig komma ner och hämta albin.

albin var finklädd och lika glad som vanligt. albins tredje julafton!

mamma är brun och fin. världens bästa mamma.

kalle anka kl.15. tittade i fem minuter..

våran mini julgran och lite julklappar.

lisa kom hem efter jobbet och ville bara mysa med albin.

vi åt massa lax, sill och potatis. och jonas gick och la sig i min säng för att sova. och efter det var det julklappsdags. albin fick bada i badkaret och sedan skulle pojkarna åka och hämta christin på jobbet. då somnade jag i soffan, likaså mamma.

tänk hur många människor som har stressat livet ur sig för denna dag. hur många som blir besvikna på julklapparna de fått eller inte fått osv. tänk alla som inte har någon att fira jul med. finns så många tänk om. därför tänker jag skrota alla negativa tankar och vara tacksam för att jag fick fira min jul med mina närmaste och all mat vi ätit oss mätta på och alla fina julklappar vi givit varandra. jag har underbara vänner, jag är frisk, jag har mål i livet och en underbar pojkvän. så nu struntar jag i alla komplex jag har och allt annat man kan klaga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0