My aim is to spread more smiles than tears.

jag har haft min högerhand inlindad i bandage, så när pappa, jonas och albin kom hem till oss igår och skulle hjälpa till att slänga de 3 cd-hyllorna, tvbänken, tjockis-tv:n och massa annan skit så kunde jag inte hjälpa till. något som jag har väldigt svårt för. det jag kunde göra var att underhålla albin. men det är ju det roligaste. ♥

jonas skulle tagit med vardagsrumssängen,
men han fick inte tag på släpet, så han tog bara madrassen. haha. det enda jobbiga som fortfarande är kvar i lägenheten nu som ska väck är den stora marmorskivan. ingen jävel är villig att ställa upp och bära ner det. det väger så sjukt mycket. pappa tyckte att jag och lisa skulle slå sönder det istället. kan bli kul! ;)

vi tog bilarna upp till norrtälje. hela vägen upp så satt jag och trackade lisa och pappa med att sjunga svinhögt till musiken jag bestämde att lisa skulle spela.

albin myste med jang. (katten heter jang.)


pappa körde hem mig och lisa och vi hann väl mer eller mindre bara upp och hämta plånbok och sedan blev vi upphämtade av erik och så åkte vi till färg-tema som inte längre heter det. vi var där huuuuur länge som helst. erik är lite inne på att vi ska tapetsera. jag är inget fan av tapeter. målarfärg is the shit och fan vad jag har fått kriga för min vita målarfärg. VI SKA HA VITT! och punkt.

jag har aldrig varit med om att en kille vill ha BLOMMIGA-tapeter.
bara erik alltså. finns ingen annan som är så kärleksfull inför blommor, natur och djur som han. erik blev arg när de berättade på nyheterna att någon ynglig hade förstört buskar/träd/blommor någonstans. på riktigt upprörd. en gång när jag och malin hängde i v-rummet och erik kom hem. så gick han ut på balkongen och satte sig vid sina blommor och åt sin mat. man ba, asså du får sitta med oss?! erik var den som blev gladast när jag tog hem mina ljusstakare som ser ut som två blommor. min syrra har verkligen hittat en bonde. 

men vi åkte iaf hem med vår blivande "fond-färg", spackel, spackelspadar och ja, lite mer. 

gissa vilken färg vi tillslut kom överrens om?


jag har ju gett upp hoppet på rosa väggar. haha. får nöja mig med att ha min rosa vägg i mitt rum. men jävlar när jag får inreda min egen lägenhet precis så som jag vill. då ska jag måla taket rosa. den du! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0