Dag 03 – Mina föräldrar.


pappa i början på 90-talet. och mamma julafton 2010.

mina föräldrars historia har jag hört några gånger. de gick på bio på första dejten och såg snuten i hollywood. i slutet av dejten sa pappa; jag ringer dig. och två år senare plockade han upp telefonen och ringde. typiskt manligt beteende. jag kan ärligt talat inte säga så mycket om deras relation. jag kan berätta att när jag var runt 16 års ålder började jag se att det inte var en speciellt kärleksfull relation och eftersom jag redan hade det jobbigt, så blev detta ännu mer påfrestande. jag blev som en medlare mellan de två. och sånt är aldrig bra för ett barn. det gick så långt med att jag hotade att ringa till en mäklare själv, eftersom de aldrig tog tag i problemet. det kan jag fortfarande ha ångest för idag. att jag fick mina föräldrar att flytta isär, att de separerade. det var en jobbig period. nu har det gått några år och jag kan fortfarande inte säga att det känns helt okej.. kan inte sätta fingret på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0