Dag 04 – Mina syskon.


jag har två syskon. en storebror vid namn jonas. jonas är 1,5 år äldre än mig. när jag var en bebis så bet min bror mig i ryggen och det ärret finns kvar. när jag fyllde 2 år fick jag en röd bobby car. den lurade han av mig. han tog den och jag fick hans gamla. men det är väl så storesyskon är. jag har ett starkt minne från mellanstadiet. jonas gick i femman och jag gick i fyran. jag var tillsammans med tobbe pålman och han hade gjort/sagt något elakt till mig på skolgården. då gick min bror in i vårt kapprum och hämtade tobbes jacka. slängde den på marken. och spottade på den. då blev jag stolt. min bror står upp för mig. har aldrig glömt det ögonblicket. när han träffade christin såg jag hur han förändrades som människa och jag är så glad att hon gör honom så glad. (och nu räknas christin som min syster!)

och sist och minst, så har vi lillasyster lisa. hon är två år yngre än mig. nästan på pricken. vi fyller år med 1 veckas mellanrum. det har ofta varit jag och syrran mot brorsan. det blir lätt så. även fast jag och lisa egentligen inte är lika någonstans. vi har förmodligen ingenting gemensamt. förutom att vi båda är skorpioner. kanske därför vi funkar bra ihop. vi bråkar inte, för det finns ingen konkurrens. ett stående citat är; "om inte vi var systrar, så skulle vi aldrig pratat med varandra." ganska sant dock. vi har inte haft ett typsikt syster-förhållande. för min syster är inte alls "tjejig". vi bor tillsammans och vi kan reta gallfeber på varandra. vi vet varandras svaga punkter. men hon ställer alltid upp på mig och hjälper mig alltid! det är min lillasyster. och jag känner ett stort behov av att beskydda henne.

jag minns ett samtal som jag hade med mamma för inte så många år sen. jag berättade att jag var orolig för framtiden ang. mina syskons framtida barn. jag vet att jag kommer träffa lisa och hennes barn. men jag var orolig för att jag/vi inte skulle få träffa jonas och hans barn lika mycket. och vad jag oroade mig i onödan. jonas, albin och christin är min familj. jag är så glad för att de finns i mitt liv.

jag älskar mina syskon så otroligt mycket. och är hur stolt som helst över de.

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

fint med syskon!



heheh bra där. min karl vet om mina starka känslor för franco

2011-02-05 @ 13:37:33
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0