Dag 05 - Det här är kärlek.

We couldn’t make it alright. We couldn’t make it better sometime. Maybe we couldn’t make it happen baby. We could keep trying but things will never change. So I don't look back. Still I'm dying with every step I take. But I don't look back. Just a little, little bit better. Not good enough to waste some time. Tell me would it make you happy baby. We could keep trying but things will never change.

AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
AND IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
IT HURTS WITH EVERY HEARTBEAT.
Still I'm dying with every step I take.

kärlek. kärlek för mig - gör ont. men inte bara. kärlek för mig är vackert. kärlek har jag till min familj, mina släktingar (även de i norge och över världen som jag inte träffat.. för de är kött och blod till de jag älskar/älskat.) kärlek kan vara grymt och kärlek kan vara underbart. när män älskar någon. kan den personen/personerna göra en så fruktansvärt lycklig, glad och må bra. men eftersom man älskar de så mycket kan de även göra en fullkomligt nere och ledsen. de kan såra mest av alla. det finns även kärleken man har till sina vänner, som bekommer ens extrafamilj. jag har jättesvårt för kärlek. jättesvårt att klara av alla känslorna som kommer med kärlek. kärlek är sårbart. för att känna riktigt kärlek måste man vara öppen och låta andra lära känna en, både bra och dåliga sidor. mest av allt nu, älskar jag min nära, nära familj. mamma, pappa, jonas, lisa, christin och albin. om någonting skulle hända de skulle jag gå under.

man kan inte ha kärlek till prylar. det är en sak som är saker. jag älskar min säng. men det är inte kärlek. jag bryr mig inte om den går sönder eller försvinner eller whatever. jag kan köpa en ny. men om någonting skulle hända min familj, kan man inte köpa någon ny. det finns bara en av de. de är ovärderliga. de går inte att ersätta de med någonting. det är kärlek. riktigt jävla stark kärlek. JAG ÄLSKAR ER.

mest ont gjorde det när min morfar gick bort. någon som stod mig mycket nära. försvann. och jag är chockad över min reaktion. jag blev riktigt jävla förbannad och slogs och sparkades. för han hade lämnat mig! det må låta löjligt. men jag tycker inte om att förlora någon nära, jag är väldigt rädd för sånt. därför vågar jag inte öppna mig och älska så många, för jag har förlorat så många jag älskar till döden. jag arbetar hårt varje dag för att visa att jag älskar mina nära. men vissa dagar är det svårt. kärlek. ont och vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0