Dag 18 – Min favoritfödelsedag.


jag vet inte om jag har någon direkt favoritfödelsedag. (hoppas det kommer en som jag kommer minnas hela livet... höhö) men jag har fina minnen från olika födelsedagar. jag minns när jag var liten. kanske 5-6 år. jag var en otroligt pigg morgonmänniska. vaknade alltid vid 7 eller tidigare. kunde aldrig sova längre än 7. min födelsedag var på helgen och jag låg i sängen och väntade, väntade, väntade och väntade. det tog EVIGHETER. då hade klockan blivit kanske 8. då gick jag upp. gick till mamma och pappas rum och ställde mig sur vid sängkanten och sa; "det är min födelsedag! varför kommer ni inte??" hahaha. surskallig unge.

annat var det också, eftersom min lillasyster och jag fyller år med 1 veckas mellanrum, hon 25 oktober och jag 1 november, så kunde jag aldrig vänta till min födelsedag. jag var storasyster, jag skulle fylla år först. (fattade ju inte då att jag faktiskt var 1 år och 51 veckor äldre än henne iaf) så jag fick fira min födelsedag på min systers födelsedag. stackars min syster.

numera är jag icke sådan. vill helst inte fylla år längre. ;)
saknar födelsedagarna vi hade tillsammans med hela familjen, morbror & kusiner mormor och morfar och hela min familj. tillsammans. i röda soffan i gröna huset på ropgränd. ♥

Kommentarer
Postat av: Karin

ja precis, lite dyrt att ha den stående;) hoppas du får en fin dag!! kram

2011-02-17 @ 12:31:58
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0