I would sail across the ocean for you.

vi har sålt vår gamla båt.. det här är skorpan.



så nu är vi på jakt efter en ny båt. idag var vi i vaxholm och på eriksö och gick runt i båthamnen. vi rosénare är riktiga båtmänniskor. och albin är en riktig liten rosénare också. han älskade alla båtar.




roligast var bruden som skulle förtöja båten.
hennes schtekar-snubbe står och rattar båten hit och dit och hon försöker kräla sig under relingen med långklänning och allt, för att hoppa av båten. hon har varken slängt ut fendrarna eller har med sig en förankring/förtamp/whatever till båten. hon står på bryggan och håller i relingen och försöker att DRA in båten och skriker till snubben; ASSÅÅ, backaarruu elllleer??


men vädret bara retade med oss. solsken, regn, solsken, ösregn, solsken, regn, sol.. och åskan var nog på väg för jag fick en grotesk huvudvärk. men det gick över när molnen försvann och himlen blev blå igen.

har varit på promenad i mina nya skor (rosa!) och jag har inte ont i fötterna. jag lyssnade på p3-dokumentären om "hedersmordet på fadime". de dokumentärerna är så bra. och gud vad arg jag är.. haha. jag blir helt.. jag vet inte vad. nu skulle jag kunna debattera sönder det här med hedersmord.. men, nä.

för nu ska jag vaxa min lillasysters gorilla-armar! ;)

Kommentarer
Postat av: ells

jag lyssnade också på den dokumentären. nu i morse faktiskt. åh, vad man blir arg, ja!!! ejfsklfj.



om en vecka, D! :):):):)

2011-06-27 @ 09:02:13
URL: http://killerkat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0