We’re going to make it, you and I.

lilla albin är inte så liten längre. han är stora killen! fyller redan 3 år i september. nu tycker jag att jonas och christin får skaffa sig en till liten.. faster vill ha ett till syskonbarn att leka med! 

jag: Albin, vad dricker mormor?
albin: kaffe
jag: vad dricker farmor?
albin: BÄRS!
jag: vad dricker mamma?
albin: ...snopp


jonas och albin hade varit hos frisören på söder och klippt likadana frillor precis innan jag kom. vi var hemma hos mamma och åt lunch. jag, mamma och albin gick på promenad ut till tanto. fast först stod vi på loopen och kastade stenar i vattnet. "kasta inte stenar i vattnet! varför? ....det blir grunt och båtarna kommer inte fram" haha. sen gick vi förbi knark-lunden och bort till stranden och tog av oss skorna och badade fötterna. jag fick bära en skrikandes och gråtande albin bort från vattnet, han hade kunnat stanna där i timmar.

vi hoppade in i bilen och åkte till täby. mamma skulle på kalas. och sen frågar jonas om jag ska med till pappa och käka middag. jag springer upp till lägenheten och lämnar min nya matta och sedan sätter vi oss i bilen igen och åker ut till farsta.

jag och albin var ute och lekte med en stor boll, som vi kastade och rullade ner för backen och jagade. albin lekte och sprang så mycket att han blev helt dyblöt av svett. härliga unge! ♥ middagen åt vi ute på tomten, på gräset på en filt. mys!


när klockan var åtta blev albin jättetrött. jonas frågade albin om de skulle åka hem. då svarade han: "ja.. och dedde!" åh, jag är så kär i den ungen. i princip 2 sekunder efter vi hade satt oss i bilen så somnade barnet. jag blev rädd att han skulle kvävas av att sova med huvudet sådär..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0