Dag 29 – Något jag är stolt över.

jag är stolt över mig själv.

jag kommer aldrig bli frisk från panikångest. den finns alltid inom mig. men jag har lärt mig att kontrollera den. ja, eller inte kontrollera. men jag har accepterat den och vet hur jag ska hantera den när den väl kommer. jag är stolt över mig själv och allt jag har fått lära mig. jag kunde inte göra helt normala, enkla saker förut utan att bryta ihop. under den absolut värsta tiden kunde jag inte komma utanför ytterdörren. jag satt helt förlamad framför dörren och grät. grät, grät och grät. man kan inte förklara panikångest. det är en fruktansvärd känsla. det jag är stolt över är att jag tog tag i problemet. jag visste att det var någonting jag inte skulle klara av att fixa på egen hand. efter KBT-kursen på 12 veckor har jag blivit så mycket bättre. och det var knappt 1 år sen jag avslutade den. jag kan i princip göra allt som jag kunde göra innan panikångesten bestämde sig för att flytta in i mig. man kan om man vill! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0