It makes me sick.

jag blir bara arg och frusterad. det går inte. jag fattar inte allt om räta linjer och hur man räknar ut k-värdet med ekvationer eller om det är en parallell linje med hjälp av massa jävla x och y:n.

jag menar, är, 5x-2y+9=0 och 7,5x+12=3y parallella?

ja, tydligen. för k-värdet på båda är 2,5. OCH VARFÖR DÅRÅÅÅ???

jag dör. jag fattar inte.


eller typ. svara på den här! bestäm ekvationen för den linje som går genom punkten (-4,10) och som är parallell med linjen y=3-8x.

aah okej?

jamenvisst. det är ju y=-8x-22. VARFÖR DÅ?????




jag f a t t a r INTE och jag kan inte hoppa av 2 dagar innan provet. snacka om bortkastad tid. hur jävla värdelöst vore inte det då? jag måste ju ha matte.B! varför hade jag inte det i gymnasiet??!?!? varför ska jag behöva lära mig den här skiten bara för att få komma in på någon rolig kurs på universitetet!!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0