He say he's in love, but lately I just don't know.




jaha.
jag gillar inte riktigt det här med mac. man kan ju för fan inte blogga snyggt!! *mitt estetiska sinne flippar ur!!* fan, kan någon HJÄLPA mig eller?! hittade iof en grym sida. mac-för-dumskallar.se haha!

annars så vaknade jag imorse av ytterdörren smälldes igen hårt som fan. godmorgon! därefter blev jag beordrad att starta kaffe eftersom ells och jag hade kaffedejt i tele. sedan var det marschpannkaka ner i matteboken tills jag fick skynda mig att slänga på kläder och ta mig till bussen. 

kära matte-peter är tillbaka från semstern. men jag känner fan att mina klasskompisar är så jävla tröga i huvudet. lyssnade de inte alls när vikarien snackade eller? visst, han var as-B som människa men han förklarade ju ändå själva funktionerna. så peter fick dra om allting... SUUUUUCK.

lite nytt kom det väl också då. som att man kan använda PQ-formeln på att räkna ut andragradsfunktioner. det är ju inte svårare än att om koefficienten framför x² är positiv så har kurvan en minimipnkt och är det tvärtom att koefficienten framför x² är negativ så har kurvan en maximipunkt! och sen se om det finns en x-term med och bara förstå att om kurvan på en graf flyttar sig till höger så finns det en x-term i funktionen. BA. någon som fattar vad jag snackar om? :) 

nu ska jag kolla på tv3play - värsta pojkvänsakademin! woop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0