When the past is dead, let it rest in peace.

vilken dag. inte direkt min kopp av te. men nu är den gjord och nu är det snart över. började med att knappt sovit. vaknat om och om och om och om och om och om och om, osv, igen. dötrött gick jag på möte. när jag gick därifrån kände jag mig taggad till hundra och sölade upp en eller två eller tre koppar kaffe istället. det är mer min kopp av te. pluggade tills det ramlade siffror och ekvationer ur öronen på mig och ringde upp det där numret. trodde ju inte på att få ett svar, så blev lite ställd när jag hörde ett "hej" på andra sidan. det varade inte längre än i några sekunder. att något så litet kan kännas så stort ibland.

fortsatte med matten tills jag fick springa till tunnelbanan. upp till klassrummet och nervös som jag var. allt kändes så sämst och nervöst. jag är värdelös på prov. jag får värre blackouter på prov än vad man får efter en lördagskväll och en 3 liters bib av världens godaste vin, bereich nierstein. jag är inte redo att få mitt resultat imorgon.

åkte fort som fan hem till täby och sprang upp i lägenheten för att slänga av min gigantiska väska, kasta av kilklackarna och snöra på gympadojjorna innan jag fick springa ner mot täbbis för att möta upp stefanie. occh gå runt på en iskall promenad och prata om det-där-vi-alltid-pratar-om. tills då vi var på väg tillbaka hem och allt bara svartnar för ögonen på mig. det slutar med att jag i princip trillar rakt ner i marken, tror jag svimmade en sekund där? jag vet inte vad som hände. jag mådde bara jättedåligt. steffi blev orolig och fumlar fram; du är helt likblek i ansiktet. efter en stund var jag som vanligt igen.. eller vanligt och vanligt. jag mådde bättre men ändå dåligt. som min energi tömdes på 50 procent.

avslutade iallafall dagen med en dusch och rena lakan. bästa möjliga försök till lite skönhetssömn på cirka 6-7 timmar innan mördarpasset i tvättstugan imorgonbitti 0700. måste se till att göra matteläxan mellan alla turer fram och tillbaka och sen åka till skolan och ta in lite mer kunskap ang. funktionerna i kapitel 3 och sedan försöka skynda hem så fort som möjligt för att fira lillasysters 22 års dag med resten av familjen.

och andas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0