Do you even understand, I have to let go of your hand.

Every girl needs three things in her life:
a boy to hold her, alcohol for funny nights and best friends when both first things make her hit the floor.


direkt efter jobbet i fredags kom petra (och liam) och mötte mig (hon bor cirka 700 meter ifrån) och så promenerade vi till centrum för middag & systemet. munnarna gick i ett, i flera timmar. blev ingen tyst stund överhuvudtaget, förutom en gång cirka 4 timmar senare då petra tar tillfället i akt och säger "nu när vi blev lite tysta för en gångs skull så tänkte jag bara säga att jag tycker du är väldigt fin i håret! jag såg det redan när vi träffades men jag har inte hittat ett tillfälle eller ämne att säga det i." haha. söt_kompis88. ♥

när petras granne kommer gåendes förbi för andra gången (vi trodde det var mellan 10 minuter, men tydligen var det 3 timmar imellan) så petra bjuder in grannen. haha. vi sitter en stund och dricker vin och pratar när liam helt plötsligt gallskriker från sovrummet så petra reser sig så fort att allt på bordet trillar. snacka om alkoholmissbruk.. jag och grannen fortsätter att prata.. efter en stund undrar jag var petra tog vägen. går in i sovrummet och ser henne ligga helt däckad i sängen.. den här "lilla stunden" från att petra gick och jag sedan gick efter henne var 2 TIMMAR. jag har suttit och pratat med petras granne/total främling i två timmar. HAHAH.

säger godnatt till grannen och låser dörren och kryper ner på andra sidan sängen. smsade väl i en timme innan jag bara somnade mitt i ett sms. blir dock väckt flera gånger om under hela natten av att liam skriker. efter ett flertal väckningar så lägger petra ner liam mellan oss. jag vaknar av att jag är nära på att rulla på honom. då blev jag rädd och gick ut i v-rummet och la mig på soffan istället.

när jag vaknar har petra dukat fram värsta frukosten! jag som mest bara dricker kaffe till frukost i vanliga fall blev lite smygkär i petra! världens gulligaste ju. efter några timmar kommer petras lillasyster ella, 8 år, på besök. och christin ringer mig och frågar om jag ska med till farfar på middag. är ju redan i samma kommun, så jag kramar petra hejdå och går till tåget med världens bästa ellen i telefon.


hemma hos farfar dricker vi vin i solen.
går till lekparken och blir rädda för vissa barn, äter middag med gröna och svarta tallrikar. jag fick en grön. min kära storebror jonas tog kort på "hur många lingon finns det i världen"-skådespelarna från tidningen och lär albin att säga att det här är denice. jag lär albin att säga att det här är pappa. går efter middagen till hemköp/coop/ica/whatever för att köpa lördagsgodis och får ragg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0