This was some moments of my 2010.

januari

snygg-david kopplade in vårt vintage-nintendo. och jag började på KBT-kursen mot panikångest. underbara tomas hade självdistans till sin panikångest: "det finns ingen medicin mot panikångest.. eller jo. EN... knark." och jag lärde mig ett nytt livsmotto: get out of your head and into your life. och försöker varje dag att leva upp till det. Adam Tensta uppträdde på TEGEL. en av de bästa kvällarna!




februari

jag var deppig, men fortsatte med min KBT. blev magsjuk för andra gången på 2 månader, när jag och mamma passade albin. jag höll på att skära tummen av mig. blodet bara forsade. och jag skrek.



mars

det blev typ vår och jag tog väldiga många powerwalks. jag köpte min älskade dörrmatta. det var 1 år sen jag var med i en busskrock. jag fortsatte gå varje fredag till min KBT-kurs. gillade verkligen mina fredagsmänniskor. fick i läxa att göra någonting roligt, så jag målade min vägg rosa. det tyckte jag var kul.



april

forsatte KBT och nu blev det tid för exponering. utsätta sig för ångest. jag åkte till nacka och hittade min drömkaffeburk. började leva efter mottot: sökte skolor och utbildningar. åsö & universitetet. jag och lisa gick på makeupstore-sminkkurs. en dag när jag och isak gick hem från dagis berättade han att maria hade bebis i magen. jag blev sjukskriven.



maj

sista gången i gruppen. KBT - som matilda sa; idag är första dagen på våra nya liv. fortsatte med positiv exponering. läkarmöte på danderyd. jag färgade håret hos jonanna, blev fel. fick göra om 4 dagar senare.



juni

johanna fixade mitt summerhair! turkey get the rest. solade mycket! var på min kusin emmas studentmottagningen även fast jag jättepanikångest. fick träffa min underbara farbror matte. idag är det ett 1 år sedan jag gjorde min Hope tatuering. började prata med isse igen. tog upp kontakten med matilda från KBT!!



juli

månaden med mycket festande. men även mycket film. mycket powerwalks och mycket vitt vin. badade mycket och fick värmeutslag på vänsterarm och vänsterben. kom in på universitetet. träffade isse första gången på två år. fick en svåger, erik. träffade matilda och fikade. och tapetserade om köket och målade om massa.



augusti

var väldigt mycket med isse och åkte sedan till turkiet med g-u-l-d.



september

var i turkiet!!!! bästa resan i hela mitt liv. toros & norskarna. müchait & noyan baris. fortsatte att träffa isse. fixade facbook till mamma. ISAKS LILLEBROR NOEL KOM TILL VÄRLDEN!!




oktober

humfp. jag blev antagen på kurserna engelska B och matematik B. hade glömt bort att jag ens sökt! fick två nya kompisar. malena och min-jee. och albin har lärt sig säga dedde! elsa flyttade hem till oss.



november

birthday girl 23år! började på universitetet. hittade två kompisar direkt, jannica och fanny. köpte min spegel!! väldigt mycket plugg, plugg, CSN, plugg, köpa böcker. nationella prov. jag och fanny började hänga. hade världens bästa helg med ellen och anneli. albin fick en katt, jang.





december

väldigt mycket plugggggg!!!! första snön. bråkade med isse. madde flytta in i en vecka och flyttade sedan till göteborg. eng.B-kurs över. fick ett STARKT VG som slutbetyg. MAMMA KOM HEM IGEN!! mitt livs första tenta.. (återstår att se vad jag fick) skaffade mig en turkiskaprivatlärare - omid. julafton med mina kärlekar.


2010 - jag kan bara säga att jag har haft ett väldigt givande år. jag har kommit väldigt långt, vuxit som människa - och börjat må allt bättre och bättre. har väldigt ofta fått höra av nära och kära att det syns på mig. äntligen ett år som jag är nöjd med. det har varit några bråkiga år tidigare. men som de säger; what doesn't kill you only makes you stronger. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0