Maybe I'll let you get a taste of my cake.

tjejer som säger sig inte kunna laga mat eller aldrig lagat mat och är stolta, förstår jag mig inte på. vad är det att vara stolt över? det är bara bra att kunna. kunna laga mat till själv, istället för att leva på halvfabrikat som man fixar i micron. smaklöst.

jag har alltid lagat mat. när jag var på min systers studentskiva stod jag och pratade med min bästa killkompis. han presenterade mig för en kille med; "det här är min bästa tjejkompis och f.d flickvän. hon lagade pannkakor till mig när vi var typ 10." när han sa det blev jag helt chockad men insåg efter 2 sekunder att han faktiskt hade rätt.

när jag tänker tillbaka så minns jag att jag brukade göra pannkakor till min morfar också. och på fredagar när vi alltid hade fredagsmys a'la tacos och disneyklubben var det jag som stod för matlagningen också. fan vad glad jag är över det idag. för idag är det jag som lagar middag i min och syrrans lägenhet. jag skulle dö av att behöva köpa pan pizza, piroger och annan skit i kartonger - ungkarlsmat som syrran kallar det.

när jag fyllde år och hade lagat mat till oss 7 tjejer erkände malin vid matbordet; "jag måste erkänna att jag älskar när denice lagar mat." jag antar att hon tyckte maten var god.

man behöver inte vara ett geni för att laga mat, det är bara att ha lite fantasi. och idag blev det, potatis, lök och morötter i ugnen, med stek kyckling, rödlök, soltorkade tomater och kelda med vitlök. det behöver inte vara komplicerat. gott var det också. jävligt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0